Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »

Examen Unity Certified User VR Developer

Examen Unity Certified User VR Developer

145,00 175,45 Incl. btw

Beheerst u Unity Certified User VR Developer ? Bestel online en maak een afspraak voor het Examen Unity Certified User VR Developer

Lees meer
Beschikbaarheid:
Op voorraad
Levertijd:
Examendatum & tijd op afspraak
  • Award Winning E-learning
  • De laagste prijs garantie
  • Persoonlijke service van ons deskundige team
  • Betaal veilig online of op factuur
  • Bestel en start binnen 24 uur

Examen Unity Certified User VR Developer

Het Unity Certified User VR Developer-certificeringsexamen test het vermogen van de kandidaat om VR-ervaringen en -programma's te maken met Unity-software. De examendoelen zijn afgestemd op de huidige industriestandaarden die zijn opgesteld door professionals en opleiders.

Beschrijving publiek

Kandidaten voor deze certificering hebben een basiskennis van de procedures die worden gebruikt om VR-ervaringen en -programma's te ontwikkelen binnen Unity-software. Succesvolle kandidaten kunnen Unity-programma's ontwerpen, maken en problemen oplossen met VR als medium. Ze moeten kennis kunnen aantonen van het schrijven, toepassen en oplossen van problemen met basis C# scripts. Kandidaten moeten in staat zijn om de juiste belichting en het juiste geluid voor een scène in te stellen, die scène te optimaliseren zodat hij soepel loopt, goede praktijken te identificeren om gezondheidsproblemen bij spelers te voorkomen en problemen op te lossen. om gezondheidsproblemen bij spelers te voorkomen en te voldoen aan veiligheidsnormen. Ze moeten de voorbereidende fases van het creëren van een VR ervaring begrijpen en de tools die gebruikt worden om de creatie van een VR project te plannen. Kandidaten moeten minstens 150 uur instructie en/of praktische ervaring hebben met het maken van VR-projecten in Unity.

To be successful on the test, the candidate is also expected to have the following prerequisite knowledge and skills:

  • 8th grade reading skills
  • Algebra I
  • An understanding of how to use desktop computer software and hardware
  • Digital literacy skills, including the ability to research, create content, and solve problems using technology
  • Computational thinking skills, including the ability to decompose a problem into smaller parts and solve problems through automation

Although not required, the following skills will help a candidate learn about
Unity VR Development more easily:

  • Familiarity with C# programming language
  • Familiarity with VR software and hardware, including tethered and standalone VR headsets

1. Basic Unity Concepts for VR Development

   1.1. Define essential VR concepts, including but not limited to stereoscopic vision, how VR differs from            other forms of XR, tracking methods, and VR input methods
   1.2. Demonstrate how to use Package Manager to manage packages, including but not limited to the              XR Interaction Toolkit
   1.3. Demonstrate how to import or modify assets, including Prefabs
   1.4. Given a scenario, identify how to use the Transform component to position, rotate, and scale an              object in the scene
   1.5. Identify the correct primary interface window to complete a given task while using the default                workspace
   1.6. Manage components in the Inspector Window

2. Building a Scene for VR

   2.1. Given a scenario, identify common preplanning techniques, including design documents, flow                  charts, animatics, character model sheets, prototyping, greyboxing, storyboarding, concept art,              and proportional level scaling
   2.2. Identify correct methods to implement environment design with 3D objects using finalized assets
   2.3. Identify various types of light and when to use Baked vs Realtime lighting

3. UX Implementation for VR

   3.1. Identify the steps to create a basic UI using World Space for a VR scene, including the use of                  Canvas, Button, Image, Text, and the Event System
   3.2. Given a scenario, determine the components needed for a user to physically manipulate objects,            including but not limited to Colliders, the XR Grab Interactable, and Rigidbodies
   3.3. Identify types of player locomotion, including degrees of freedom, moving an avatar, 3-axis                    motion, 6-axis rotation, and rotating along an axis
   3.4. Given a scenario, identify optimal VR interactions regarding health and safety
   3.5. Differentiate between attributes of audio sources, including but not limited to 2D and spatial                  audio

4. Scripting with Unity

   4.1. Given a scenario, select the appropriate basic C# code to achieve a goal that requires knowledge            of properties, variables, methods, basic data types, or binary operators
   4.2. Given a scenario, select the appropriate Unity structure to achieve a goal that requires                            knowledge of data structures, such as Vector3, GameObject, Collider, Rigidbody, or AudioSource
   4.3. Given a scenario, identify how to handle a collision or trigger Enter, Stay, or Exit event

5. Troubleshooting and Playtesting

   5.1. Given a problem discovered in playtesting, identify areas to troubleshoot, including Static                      objects, missing Colliders, missing Rigidbodies, incorrect settings, Is Trigger, Is Kinematic, or Use            Gravity
   5.2. Identify types of logs in the Console
   5.3. Identify errors output to the Console and the steps to fix them, including null references, missing            end of line markers, or syntax errors
   5.4. Identify correct optimization methods when working on a VR scene, including but not limited to              camera occlusion culling, removing unused objects, or level of detail (LOD)

Duur 50 minuten
Locatie Almere
Taal Engels
Parkeren Gratis

Er zijn nog geen reviews geschreven over dit product.

Loading...

OEM Office Elearning Menu Trots Genomineerd voor 'Beste Opleider van Nederland'

OEM Office Elearning Menu is vereerd met de nominatie voor 'Beste Opleider van Nederland' door Springest by STUDYTUBE, een blijk van erkenning voor onze excellente trainingen en toewijding aan kwaliteitsonderwijs. Dank aan alle cursisten.

Beoordelingen

Er zijn nog geen reviews geschreven over dit product.

25.000+

Deelnemers getrained

Springest: 9.1 - Edubookers 8.9

Gemiddeld cijfer

3500+

Aantal getrainde bedrijven

20+

Jaren ervaring

Nóg meer kennis

Lees onze meest recente blogartikelen

Bekijk alles